Haslev FC er nu samarbejdsklub med Brøndby IF

image Samarbejde med Brøndby IF
08. april 2022 kl. 14:19

Haslev FC er nu samarbejdsklub med Brøndby IF

Efter vi i HFC de senere år har sat gang i en udvikling af klubben hele vejen rundt, har et naturligt skridt været at finde en samarbejdsklub med de rigtige tilbud til os i forhold til vores ønsker. Efter sonderingsmøder med forskellige klubber faldt valget på Brøndby IF i en aftale, der blev underskrevet på Brøndby Stadion i går.

Vores ønsker til et klubsamarbejde peger ind i både træner-, spiller- og klubudvikling, og her er det vores opfattelse, at Brøndby IF leverer meget stærkt og på så mange områder, at vi har prioriteret det over hensyn til transportlogistik og HFC’s ellers stærke lokale forankring.

Vores mål med hele klubudviklingen er at styrke os som en breddeklub, der formår at fastholde spillerne hele vejen op fra de meget unge til de lidt ældre år, og herunder, at vi formår at fastholde de dygtigste breddespillere, således at det kun er de oplagte talenter, der i rette alder nødvendigvis må skifte klub for at få et passende træningsmiljø. En sådan klubudviklingskultur skal efter vores opfattelse skabes helt fra de unge år, gennem dygtige trænere og en ensartet høj træningskvalitet uanset årgang, for at man i sidste ende oplever en naturlig overgang til seniorfodbolden, så vi også står stærkest muligt dér.

Hvad afstanden til Brøndby angår er vores filosofi, at hvis tilbuddet er godt nok, så kører man gerne lidt længere efter det, og vi er overbevist om, at de mange attraktive muligheder i aftalen vil have denne effekt. Vi ser det ske gennem de mange udviklingsmuligheder, der ligger for vores trænere, og dermed for trænernes hold her i klubben, men også for individuelle spillere, som får mulighed både for nye træningsforløb og for at afprøve talentet uden at slippe HFC før tid er.

Vi har dog naturligvis inddraget afstanden i vores overvejelser, og har valgt at skabe en tilskudsordning, så vi hjælper med transportudgifter i det omfang, det i det konkrete tilfælde gavner os som klub. Princippet skal være, at det ikke skal gå unødigt ud over enkelte HFC’ere, det være sig trænere, spillere eller ledere, at vi nu har valgt en samarbejdsklub, der ligger længere fra Haslev end vi har været vant til.

Oveni de mange udviklingsmuligheder får vi med aftalen også mulighed for at tilbyde vores medlemmer nogle gode eventmuligheder i Brøndby IF, og vi ved jo, at mange medlemmer og andre med tilknytning til HFC i forvejen jævnligt kommer på Brøndby Stadion. Vi er også klar over, at andre HFC’ere har en fanrelation til en anden stor københavnerklub, men vi regner selvfølgelig med, at alle mest af alt betragter sig som HFC’ere, og derfor både vil benytte sig af eventmulighederne, men også på alle måder vil bakke op omkring det nye klubsamarbejde, som vi i HFC’s bestyrelse venter os meget af.

HFC’s bestyrelse