HFC søger forældretrænere læs mere ->>>>

image HFC søger forældretrænere
31. maj 2021 kl. 09:20

Supplerende info til videoopslag på HFC’s Facebookside

Til alle forældre og andre gode voksne omkring Haslev FC årgang 2010-2015, piger og drenge.

Vi håber, at den lille video har givet dig lyst til at læse lidt mere her.

At vi har ansat en børneudviklingstræner for vores 7-12 årige er et synligt tegn på, at vi virkelig ønsker at udvikle os på det sportslige i børnefodbolden.

Der foregår allerede rigtig meget god træning i klubben, men vi ønsker at opbygge en ensartet, høj kvalitet, så man i højere grad ved, hvad man får, når man sender sit barn til fodbold i HFC.

Vi er derfor ved at bygge træningsprincipper i HFC op efter DBU’s nye strategi for børnefodbold, men for at rykke på det skal vi være mindst 3 og gerne 4 trænere pr. årgang, og der er vi langt fra nu.

Som vi nævner i videoen har vi ansat Kenneth til at bidrage med det fodboldfaglige, så for dig som ny træner er dit mind-set mindst lige så vigtigt som din fodboldforstand:

• Børnesyn: Du ser børnene som individer, og er samtidigt opmærksom på det vigtige i også at arbejde med sociale kompetencer
  • Sjov: Du er helt med på, at fodboldtræning skal være sjovt samtidigt med, at man skal lære noget. Alle, uanset alder, lærer bedst, når det også er sjovt
  • Spillerudvikling: Du tænker længere frem end til kampen eller stævnet i weekenden og har tålmodighed til at arbejde langsigtet med DBU’s principper for aldersrelateret træning
  • Trænerudvikling: Du er hele tiden klar til at udvikle dig; i sparring dine trænermakkere og børneudviklingstræneren, i trænernetværk i HFC og gennem træneruddannelser i DBU
  • LYST: Du har lyst til at indgå i samspil med nogle herlige børn, med dine trænermakkere og klubledere, samt med de forældre udenfor banen, der tripper for at melde sig som træner.

Alt dette kalder på en bred sammensætning af trænerteams og vores håb er, at både kvinder og mænd vil melde sig – om ikke andet så på delebasis, da tid jo altid er en mangelvare.

Ikke mange har hele paletten af punkter ovenfor, men sammen med de rette trænermakkere kan man komme langt – alt sammen hjulpet af Kenneth.

Vi håber meget på jeres opbakning, så vi kan udvikle børnefodbolden i HFC mange år frem.

Venlig hilsen

Jesper Thidemann                                                                                                                                               Mail. jthidemann@icloud.com

Formand Sportsligt Udvalg                                                                                                                                 Tlf. 22634195